Termin wysłania ankiet to 30 kwietnia 2024 r. Ankiety nie będą zbierane w wersji papierowej.
Prosimy o wypełnianie Arkusza Samooceny w Wordzie, zapisanie jako PDF (lub wydruk do PDF), a następnie przesłanie przez formularz MS Forms (wymagane zalogowanie przy użyciu służbowego adresu email).
1. Wypełniamy arkusz samooceny (ankietę) w programie Word. Po wypełnieniu zapisujemy plik pod nazwą Arkusz_Samooceny_2023 i wybieramy typ pliku PDF.
2. Przygotowujemy pliki PDF z ankietą oraz listą publikacji z RUJ (patrz instrukcja poniżej). Załączamy plik z informacjami do części B arkusza (informacje o recenzjach, grantach liczących się do ewaluacji itp.), również w formacie PDF.
3. Wchodzimy na stronę formularza podsumowującego (logujemy się służbowym adresem e-mail), wypełniamy formularz i wysyłamy dane.
Jeśli konieczne będzie ponowne wysłanie arkusza samooceny (z powodu błędów, uzupełnienia danych itp.), przygotowujemy prawidłowe pliki pdf i ponownie wypełniamy formularz podsumowujący. Prosimy pliki PDF nazwać wtedy z dopiskiem KOREKTA.pdf
Ewentualne pytania dotyczące MS Forms prosimy kierować na adres pawel.maliszewski@uj.edu.pl
Instrukcja wypełniania Arkusza Samooceny za rok 2023
W części A należy wpisywać tylko:
- publikacje naukowe afiliowane do UJ,
- „projekty”, czyli granty o charakterze naukowym afiliowane tylko do UJ, otrzymane z agend: NCN, NPRH, MNSiW, grantów europejskich (m.in. ERC), które są ewidencjonowane w systemie SAP.
Warunkiem uwzględnienia punktacji za dorobek naukowy jest dołączenie do formularza w formie PDF wydruku spisu publikacji za rok 2023 z Repozytorium UJ. Uwaga: proszę wybrać opcję „opis ciągły”, w którym pojawia się m.in. informacja o wydawnictwie (a nie opis skrócony).
Do AS-a załączamy informację z tytułem i numerem grantów, instytucją przyznającą oraz okresem realizacji grantu.
W części B w przypadku grantów wewnętrznych, pozyskanych z IDUJ-a załączamy również wykaz tych grantów (tytuł, numer, okres realizacji).
Należy zwrócić uwagę na klasyfikację danej publikacji w RUJ-u:
- recenzje mają charakter popularnonaukowy, natomiast artykuły recenzyjne zwykle są publikacjami naukowymi z odpowiednim aparatem (odniesienia do literatury przedmiotu, przypisy, bibliografia),
- wstępy można potraktować jako wstępny/wprowadzający w tematykę rozdział lub artykuł naukowy, tylko gdy wykazują cechy artykułu naukowego, tzn. opatrzone są aparatem naukowym (mają konkretny tytuł, przypisy, ew. bibliografię, objętość od ok. 10 stron),
- zwykłe wstępy referujące tylko treść zbioru, notki bibliograficzne, nekrologi i posłowia bez aparatu naukowego są publikacjami popularnonaukowymi.
Edycja tekstów źródłowych i tłumaczenie liczą się za ½ punktów (monografii lub rozdziału). Jednak jeśli edycja tekstów źródłowych jest wynikiem grantu (NCN, NPRH, FNP, KE), nalicza się punkty jak za pełną monografię, czyli 120 pkt. dla poziomu I oraz 300 pkt dla poziomu II.
Artykuł recenzyjny liczy się za ½ punktów normalnego artykułu naukowego w danym czasopiśmie.
Tłumaczenia monografii, artykułów naukowych na j. polski lub z j. polskiego na inny język obcy – punkty otrzymuje tylko tłumacz (nie autor tłumaczonego dzieła).
Liczbę punktów za pełnienie funkcji redaktora lub sekretarza czasopisma naukowego uzyskuje się dzieląc liczbę punktów przypisaną danemu czasopismu w aktualnym wykazie ministerialnym przez dwa, pod warunkiem ukazania się w danym roku kalendarzowym przynajmniej jednego numeru czasopisma.
Uściślenie publikacji współautorskich:
W przypadku współautorstwa i współredakcji liczbę punktów dzieli się pomiędzy autorów i redaktorów w monografiach w wydawnictwie I poziomu (120 pkt) i w czasopismach 5-70 pkt oraz w wydawnictwach i czasopismach spoza wykazu. Nie dzieli się punktów dla monografii w wydawnictwie z II poziomu (300 pkt.) i w czasopismach 100-200 pkt.
Punkty za monografie, redakcje monografii, rozdziały i tłumaczenia w wydawnictwach z I poziomu oraz za artykuły w czasopismach za 5-70 pkt dzielimy matematycznie przez liczbę autorów/redaktorów/tłumaczy. Ze względu na różne algorytmy podziału punktacji w zależności od afiliacji i dyscypliny autorów/redaktorów/tłumaczy w stosowanych systemach parametryzacyjnych, punkty za współautorstwo zostaną dopasowane na etapie sprawdzania AS-ów na poziomie Wydziału.
Więcej informacji o algorytmach punktacji i w ogóle o ewaluacji jakości działalności naukowej jest w ministerialnym przewodniku (plik PDF ma 2,7 MB).
Przypomnienie punktacji:
- Czasopisma: 20, 40, 70, 100, 140, 200 pkt.
- Rozdziały w monografiach: 20 pkt. (na I poziomie) i 75 pkt. (na II poziomie).
- Autorstwo monografii: 120 pkt. (na I poziomie) i 300 pkt. (na II poziomie).
- Redakcja monografii: 40 pkt. (na I poziomie) i 150 pkt. (na II poziomie).