Informacje organizacyjne dotyczące roku akad. 2023/24 i statusu doktorantów
Osoby, które rozpoczęły studia doktoranckie w roku akademickim 2018/2019 (czyli były ostatnim rocznikiem, który rozpoczął studia doktoranckie) wszczynają postępowanie o nadanie stopnia doktora poprzez złożenie wniosku do właściwej Rady Dyscypliny (literaturoznawstwo lub językoznawstwo) o wyznaczenie promotora, powinny złożyć pracę doktorską i wniosek o powołanie komisji egzaminacyjnej i komisji doktorskiej do 31 grudnia 2024 roku. Dotrzymanie tego terminu oznacza, że nie będzie pobrana opłata za przeprowadzony przewód.
Niezależnie od tego, z dniem 31 grudnia 2023 roku studia doktoranckie zostaną wygaszone z mocy ustawy, skutkiem czego doktoranci z tego naboru utracą wszystkie związane ze statusem doktoranta świadczenia, w tym prawo do posiadania legitymacji i stypendiów.
W okresie od 1 października 2023 do 31 grudnia 2023 świadczenia te będą w mocy dla osób, które uzyskają zgodę kierownika studiów na przedłużenie studiów doktoranckich. Przedłużenie to pozostanie w mocy jedynie do końca grudnia 2023 z powodu konsekwencji regulacji wyższej (ustawowej).
Wnioski stypendialne na kolejny rok można składać w regulaminowym terminie do końca września 2023, przy czym ewentualnie uzyskane świadczenie będzie wypłacane tylko do 31 grudnia 2023 roku.
Adresy poczty UJ (Outlook i inne aplikacje Microsoft i USOSweb) są dostępne do 7 mies. od daty zmiany statusu doktoranta na absolwenta. Po tym okresie:
1/ Użytkownik może samodzielnie dokonać zmiany (tzw. promocji) swojego adresu pocztowego z domeny:
- @student.uj.edu.pl na @doctoral.uj.edu.pl,
- @student.uj.edu.pl na @alumni.uj.edu.pl - dot. absolwentów,
- @doctoral.uj.edu.pl na @alumni.uj.edu.pl - dot. absolwentów,
wykonując następujące czynności:
- należy zalogować się na stronę https://opt.uj.edu.pl/ przy pomocy dotychczasowego adresu (w domenie @student.uj.edu.pl lub @doctoral.uj.edu.pl) oraz bieżącego hasła,
- uruchomić procedurę "zmiana adresu", która będzie widoczna po wybraniu z menu po lewej stronie linku poczta elektroniczna,
- Dalej należy postępować wg instrukcji.
2/ Użytkownik może uzyskać dostęp przez Dział IT.
Osoba publikująca: Magdalena Rogóż-Kotowska