Przejdź do głównej treści

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

maj 2024

20240515
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

Wykład Prof. Rebekki Hains, stypendystki Fulbrighta na Wydziale Filologicznym

Data: 15.05.2024
Czas rozpoczęcia: 17:00
Wykład Prof. Rebekki Hains, stypendystki Fulbrighta na Wydziale Filologicznym

Zakład Historii Literatury i Kultury Amerykańskiej zaprasza na otwarte zebranie, które odbędzie się 15 maja o godz. 17:00 w Collegium Novum, w sali nr 30. Naszą gościnią będzie prof. Rebecca Hains z Uniwersytetu Stanowego w Salem, obecnie stypendystka Fulbrighta na Uniwersytecie Jagiellońskim. Podczas zebrania prof. Hains wygłosi referat zatytułowany “Girl’s Empowerment and Disney’s Princess Problem: The Evolution and Marketing of Gendered Representation.”

W swoich badaniach prof. Hains analizuje dziecięcą kulturę medialną z perspektywy krytycznej i kulturoznawczej. Jest autorką dwóch książek: Growing Up With Girl Power: Girlhood on Screen and in Everyday Life (2012) i The Princess Problem: Guiding Our Girls Through the Princess-Obsessed Years (2014), współautorką podręcznika Communication in Our Lives, 9th ed. (2024) oraz redaktorką zbiorów, w tym Cultural Studies of LEGO: More Than Just Bricks (2019) i The Marketing of Children’s Toys (2021). W Instytucie Anglistyki prof. Hains prowadzi dwa kursy: dla I stopnia zajęcia Understanding American Media and Culture oraz dla II stopnia - Cultural Studies Seminar on American Media and Society.

 

The Department of the History of American Literature and Culture will host an open meeting on May 15th at 5:00 pm in Collegium Novum, room 30. Our guest will be Professor Rebecca Hains, Ph.D., from Sale State University, currently a senior Fulbright scholar at Jagiellonian University. She will deliver a paper entitled “Girl’s Empowerment and Disney’s Princess Problem: The Evolution and Marketing of Gendered Representation.”

In her work, Professor Hains analyzes children’s media culture from a critical and cultural studies perspective. She is the author of two books, Growing Up With Girl Power: Girlhood on Screen and in Everyday Life (2012) and The Princess Problem: Guiding Our Girls Through the Princess-Obsessed Years (2014), co-author of the textbook Communication in Our Lives, 9th ed. (2024), and editor of collections, including Cultural Studies of LEGO: More Than Just Bricks (2019) and The Marketing of Children’s Toys (2021). Professor Hains teaches two classes at the Institute of English Studies: an undergraduate course on Understanding American Media and Culture and a graduate course on Cultural Studies Seminar on American Media and Society.