Innowacyjność w dydaktyce języków obcych
Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie
we współpracy z Jagiellońskim Centrum Językowym
oraz Centrum Zdalnego Nauczania UJ
zaprasza do udziału w dwudniowych warsztatach edukacyjnych
INNOWACYJNOŚĆ W DYDAKTYCE JĘZYKÓW OBCYCH
organizowanych w Krakowie w dniach 19-20 września 2014 roku.
Warsztaty, organizowane przez trzy jednostki Uniwersytetu Jagiellońskiego: Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie, Jagiellońskie Centrum Językowe oraz Centrum Zdalnego Nauczania, będą poświęcone innowacyjności w zakresie metodyki nauczania oraz nowym rozwiązaniom technologicznym znajdującym zastosowanie w dydaktyce języków obcych. Celem spotkania jest skupienie się na praktyce nauczania, prezentacja nowych narzędzi i aplikacji dydaktycznych oraz projektów realizowanych obecnie w dziedzinie glottodydaktyki. Udział w spotkaniu jest szansą na wymianę doświadczeń pomiędzy specjalistami zajmującymi się nauczaniem języka polskiego jako obcego oraz filologami uczącymi innych języków obcych.
Integralną częścią szkolenia będą warsztaty z obsługi nowoczesnych narzędzi SpeakApps (http://www.speakapps.eu/) umożliwiających interaktywne nauczanie i uczenie się mówienia w języku obcym oraz tworzenia własnych materiałów edukacyjnych za pomocą SpeakApps Open Educational Resources. W ramach realizacji projektu powstały trzy aplikacje dydaktyczne: Langblog – narzędzie rozwijające umiejętność produkcji ustnej w języku obcym, Tandem przeznaczony do pracy w parach oraz system wideokonferencjiumożliwiający nagrywanie i archiwizowanie sesji. Narzędzia są zespolone z platformą Moodle i powstały w ramach realizacji międzynarodowego projektu finansowanego ze środków europejskiego programu Lifelong Learning. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymają certyfikat podpisany przez Partnerów Konsorcjum, którzy biorą udział w realizacji projektu: Centrum Języka i Kultury Polskiej UJ, Universitat Oberta de Catalunya, Dublin City University oraz Rijksuniversiteit Groningen.
W ramach cyklu spotkań zaplanowano trzy panele warsztatowo-dyskusyjne oraz panel studencko-doktorancki.
PANEL 1.
PANEL 2.
ZASTOSOWANIE NOWYCH TECHNOLOGII W KSZTAŁCENIU JĘZYKOWYM
- wykorzystanie platform edukacyjnych w kształceniu językowym jako elementu wspomagającego w ramach kursów stacjonarnych oraz w nauczaniu zdalnym,
- wirtualne społeczności językowe i ich rola w poznawaniu języków obcych,
- projekty językowe i kulturowe realizowane zdalnie,
- urządzenia mobilne i możliwości ich wykorzystania w nauce języka,
- prezentacja ogólnodostępnych aplikacji webowych i ich zastosowanie w tworzeniu materiałów dydaktycznych,
- rola gier w edukacji językowej.
PANEL 3.
- podejście działaniowe – od teorii do praktyki,
- kształcenie oparte na realizacji projektów,
- nauczanie języków obcych w kontekście kształcenia umiejętności kluczowych,
- efektywne techniki rozwijania sprawności językowych i nauczania podsystemów języka,
- neurodydaktyka a nauczanie i uczenie się języków obcych,
- dydaktyka wielojęzyczności,
- niekonwencjonalne formy kształcenia.
PANEL STUDENCKO-DOKTORANCKI
NOWA GENERACJA, NOWE SPOJRZENIE!
KOMITET NAUKOWO-ORGANIZACYJNY:
KOMITET NAUKOWO-ORGANIZACYJNY:
Osoba publikująca: Łukasz Bieńkowski